Copyright 2018 - Εκπαιδευτικό Περισκόπιο

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

16-02-18 Σε θετικό κλίμα και με σημαντικές συγκλίσεις οι τοποθετήσεις των Φορέων για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στη Βουλή

6

Σε θετικό κλίμα και με σημαντικές συγκλίσεις συνεχίστηκε με τις τοποθετήσεις των Φορέων η συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στη 2η Συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

 

Την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι οι Φορείς στις τοποθετήσεις τους εξέφρασαν την αποδοχή και χαιρέτησαν ως σύνολο το εγχείρημα της ίδρυσης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την ομιλία του.

 

«Αυτό δε σημαίνει ότι οι Φορείς αποδέχονται όλες τις λεπτομέρειες του Σχεδίου Νόμου, αλλά έχει σημασία να σημειωθεί η αποδοχή που διατυπώνουν και, επίσης, το γεγονός ότι για το εγχείρημα αυτό υπήρξαν διαβουλεύσεις, συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων», είπε ο Υπουργός σημειώνοντας ότι έχουν μελετηθεί σε βάθος και όλα τα υπομνήματα που έχουν κατατεθεί για το θέμα. Και συμπλήρωσε: «Υπάρχουν διαφοροποιήσεις και προβληματισμοί τόσο σε ακαδημαϊκά όσο και σε εργασιακά ζητήματα. Τα έχουμε καταγράψει και για ορισμένα θα γίνουν άμεσες παρεμβάσεις ενώ άλλα θα μελετηθούν στην πράξη της εφαρμογής του νόμου».

 

Αναφερόμενος στην αποδοχή και στις θέσεις που έχει διατυπώσει επισήμως η πανεπιστημιακή κοινότητα για την πρωτοβουλία της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου, ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε την ομόφωνη απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων των ΤΕΙ, τον περασμένο Δεκέμβριο, στην οποία διατυπώθηκε η άποψη ότι «το σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ανοίγει τον δρόμο για τον ενιαίο χάρτη της εκπαίδευσης και της έρευνας και θα πρέπει να αποτελέσει οδηγό για μελλοντικές εξελίξεις στον χώρο». Αναρωτήθηκε, όμως, αν στη σημερινή τοποθέτησή του ο Πρόεδρος της Συνόδου -που συμμετέχει και στις συζητήσεις της επιτροπής για τη συνεργασία του πανεπιστημίου Πατρών και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας- εξέφραζε προσωπικές απόψεις.

 

Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε και στην επιστολή του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Ζαπράνη προς τον Πρύτανη του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης με την οποία -παρά τη δριμεία κριτική που ο ίδιος έχει ασκήσει στο έργο του Υπουργείου- γνωστοποιεί την απόφαση της διοίκησης του ΠΑ.ΜΑΚ και δηλώνει και προσωπικά πρόθυμος να αρχίσει «κάθε μορφής διάλογο» με τα όργανα του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. «Το χαιρετίζω ως πρωτοβουλία, γιατί εδώ αρχίζει να δημιουργείται ένα κλίμα διαλόγου και συζητήσεων. Αν όμως αυτό υποκρύπτει άλλου είδους σκοπιμότητες, δεν θέλω να τις σχολιάσω. Όμως δεν γίνεται από τη μια μεριά να υπάρχει μιας απίστευτης έντασης κριτική και από την άλλη να λέμε ‘μια χαρά είναι αυτά τα πράγματα, μήπως να ενταχθούμε και εμείς σε αυτά;’», σημείωσε ο Υπουργός.

 

Για το θέμα της κρίσης των καθηγητών πρώτης βαθμίδας, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Το προσωπικό αυτό κρίθηκε πολλές φορές. Δυστυχώς, υπάρχει ένα γκρίζο νομικό στοιχείο. Ο λόγος που προτείνουμε αυτό που προτείνουμε είναι για να κατοχυρώσουμε και το εγχείρημα αλλά και τους συναδέλφους. Γιατί αν υπάρξει κάποιο νομικό εμπόδιο, θα ταλαιπωρηθούν συνάδελφοι που δεν έχουν κανένα λόγο να το υποστούν αυτό. Κάνω έκκληση στους καθηγητές των Πανεπιστημίων και να σεβαστούν τη δουλειά των καθηγητών των ΤΕΙ, αλλά και την ακαδημαϊκή τάξη και να μην προσπαθήσουμε να πάμε σε δικαστικές διαμάχες. Η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε πρόσφατα ότι με τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εγκαινιάζεται 25ετής δικαστική διαμάχη. Μακριά από τα δικαστήρια η επίλυση των ακαδημαϊκών ζητημάτων», είπε χαρακτηριστικά.

 

Ως προς την τέταρτη βαθμίδα, ο κ. Γαβρόγλου εξέφρασε την κατανόησή του σε όσα σημείωσαν οι Φορείς και επισήμανε: «Υπάρχουν διαφορετικά προσόντα και δίνουμε την ευκαιρία σε συναδέλφους να εκπονήσουν διδακτορικά και να ενταχθούν στη βαθμίδα».

 

Αναφερόμενος εκτενώς σε αιτιάσεις περί δήθεν κατάργησης του πυλώνα της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ο Υπουργός Παιδείας απάντησε ότι όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά αναβαθμίζεται, σημειώνοντας ότι Τεχνολογική Εκπαίδευση δεν παρέχουν μόνο τα ΤΕΙ. «Στην Ευρώπη συνυπάρχουν οι τετραετείς και οι πενταετείς σπουδές. Είναι σαφές ότι το θέμα δεν είναι τα χρόνια διάρκειας των σπουδών, αλλά το περιεχόμενο, τα προγράμματα σπουδών και το επίπεδο των διδασκόντων» και αποδέχθηκε το αίτημα να διατυπωθούν διακριτά στον νόμο οι κατευθύνσεις. 

 

Ως προς τις απόψεις που διατυπώθηκαν για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, ο Υπουργός χαιρέτησε την τοποθέτηση του Προέδρου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) που ανέλυσε την έννοια της υποχρεωτικότητας. «Εμείς δε λέμε ότι από τον Σεπτέμβριο η προσχολική εκπαίδευση θα είναι παντού υποχρεωτική. Για πρώτη φορά μιλάμε για υποχρεωτικό διετές προσχολικό νηπιαγωγείο και αυτό θα γίνει σε βάθος τριετίας. Στο πλαίσιο της θέσπισης και της εφαρμογής της υποχρεωτικής 14χρονης εκπαίδευσης, αρχίζουμε να θέτουμε τις προϋποθέσεις ώστε η υποχρεωτικότητα να ολοκληρωθεί. Από φέτος δίνουμε αυτή τη δυνατότητα σε περίπου 240 δήμους. Παράλληλα προχωρούμε στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των βρεφονηπιοκόμων και αυτό ανοίγει ένα νέο ακαδημαϊκό πεδίο, ενώ παράλληλα εναρμονιζόμαστε με αυτό που ισχύει διεθνώς. Αρχίζουμε, επίσης, τη συζήτηση και με τους δήμους. Και τέλος, συζητάμε το σημαντικό ζήτημα της ενίσχυσης της εκπαίδευσης και των Νηπιαγωγών».

 

Απευθυνόμενος στον εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), που εξέφρασε ενστάσεις ως προς τη θέσπιση της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, ο κ. Γαβρόγλου  σημείωσε ότι πρέπει να γίνει γνωστό πόσες οικογένειες κάνουν αίτηση για εγγραφή στους Παιδικούς Σταθμούς των Δήμων και πόσες από αυτές δεν απορροφώνται στις υπάρχουσες δομές. «Για έξι μήνες η Πολιτεία και οι Δήμοι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε για τα νούμερα. Πόσοι από αυτούς που δεν απορροφήθηκαν έμειναν εκτός επειδή δεν υπάρχουν οι δομές ή επειδή είναι παιδιά πολύ μικρής ηλικίας; Αυτό σε μια κανονική κοινωνία θα έπρεπε να το είχαμε λύσει. Εγώ έχω στοιχεία που λένε ότι 32.000 παιδιά τον χρόνο μένουν εκτός δομών. Πρέπει ή να με διαψεύσετε ή να συμφωνήσετε μαζί μου ή να μου πείτε τα δικά σας στοιχεία. Αλλά, είναι σημαντικό να πούμε πόσα παιδιά κάνουν αίτηση και πόσα μένουν εκτός Παιδικών Σταθμών. Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε, τότε κάτι δεν πάει καλά».

 

Μετά από πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την οποία συμφώνησε ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση εκπροσώπων του Υπουργείου και της ΚΕΔΕ με την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑ), ώστε να συμφωνηθεί τουλάχιστον ο πραγματικός αριθμός των παιδιών που μένουν κάθε χρόνο εκτός των Παιδικών Σταθμών των Δήμων.

 

Αναφορικά με τους ιδιωτικούς Παιδικούς Σταθμούς, ο Υπουργός σημείωσε ότι η πολιτική της κυβέρνησης είναι να εξασφαλίζει αυτά για τα οποία έχει δεσμευτεί. Και συμπλήρωσε: «Οι ιδιωτικοί Παιδικοί Σταθμοί είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις που επιτελούν ένα κοινωνικό έργο. Συζητάμε μαζί τους, αλλά δεν είναι δυνατόν να διακυβεύεται το θέμα της δυνατότητας παροχής υποχρεωτικής εκπαίδευσης στις οικογένειες που το επιθυμούν, από οποιαδήποτε ομάδα».

 

Επισυνάπτονται οι Μελέτες Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που κατέθεσε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

 

Μελέτη Επιπτώσεων Ίδρυσης ΠΔΑ 

 

Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις Ίδρυσης ΠΔΑ

Greek Bulgarian Danish Dutch English Filipino Finnish French German Italian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Spanish Swedish
f t g m

Τα τελευταία νέα