Copyright 2019 - Εκπαιδευτικό Περισκόπιο

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου παραβρέθηκε στην 91η Σύνοδο Πρυτάνεων στη Κέρκυρα και στο πλαίσιο της Συνόδου είχε σειρά συναντήσεων με πρυτανικές αρχές διαφόρων Ιδρυμάτων για την επίλυση επιμέρους προβλημάτων.

 

Ο Υπουργός δήλωσε πως «η συγκεκριμένη Σύνοδος είναι η πρώτη όπου στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν πια μόνον Πανεπιστήμια και ο Ενιαίος Χώρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι μία πραγματικότητα με τα 24 αυτά Ιδρύματα. Μετά από δύο χρόνια διαβουλεύσεων τα Πανεπιστήμια χαρακτηρίζονται από μία νέα αρχιτεκτονική: νέα Τμήματα, συνέργειες με ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και διετή προγράμματα σπουδών για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων που θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο που ολοκληρώθηκε είναι λάθος να θεωρείται ότι σχετίζεται αποκλειστικά με τις συνέργειες των Πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ. Η ουσία της μεταρρύθμισης είναι οι παραπάνω τέσσερεις άξονες. Εκφράζω, όμως, την απορία γιατί ενώ πολλά Πανεπιστήμια συζήτησαν συστηματικά τα ζητήματα που αφορούν την στρατηγική ανάπτυξής τους και με αυτόν τον τρόπο διαμορφώθηκε η νέα αρχιτεκτονική τους, ορισμένα δεν θέλησαν καν να εγκαινιάσουν μία τέτοια συζήτηση. Ας ελπίσουμε ότι τα λίγα αυτά Πανεπιστήμια να το κάνουν άμεσα».

 

Στη Σύνοδο συζητήθηκε ο αλγόριθμος για την κατανομή των 500 νέων θέσεων καθηγητών και φάνηκε ότι η Σύνοδος δεν μπόρεσε να συμφωνήσει στην κατανομή των θέσεων στα 24 Πανεπιστήμια ανάλογα με τις ανάγκες τους, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη νομοθέτηση της δυνατότητας επαναπροκήρυξης των κενούμενων μετά από συνταξιοδότηση θέσεων ΔΕΠ, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια. Το Υπουργείο, λαμβάνοντας υπόψη και τη συζήτηση που έγινε στη Σύνοδο, θα προχωρήσει στην κατανομή των νέων θέσεων όπως και των θέσεων για «συμβασιούχους 407».

 

Ο Υπουργός ζήτησε η Σύνοδος να οργανώσει συζητήσεις ανάμεσα σε μέλη Τμημάτων ανά γνωστικό πεδίο για να διαμορφωθεί μία εισήγηση ως προς το προφίλ του πρωτοετούς φοιτητή, ως προς τις απαραίτητες γνώσεις που πρέπει να έχει ένας μαθητής όταν εισάγεται στα Πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, χημικοί, μαθηματικοί, φυσικοί, ιστορικοί και επιστήμονες όλων των Πανεπιστημίων μας να συζητήσουν για αυτά τα θέματα, ώστε τα προγράμματα της Γ’ Λυκείου να μπορούν να προσαρμοστούν και σε αυτές τις κατευθύνσεις. Συζητήθηκε επίσης η έκτακτη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, τα προβλήματα που προκύπτουν με τις μετεγγραφές και στοιχεία από το πενταετές σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπουργείο για τη φοιτητική μέριμνα.

 

 

Greek Bulgarian Danish Dutch English Filipino Finnish French German Italian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Spanish Swedish
f t g m

Τα τελευταία νέα

9η Ετήσια Συνάντηση της Πλατφόρμας του Ευρωπαϊκού Ομίλου Εδαφικής Συνεργασίας (ΕΟΕΣ)

A

Read more ...

Πρoσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμβάσεις έργου σε νέους επιστήμονες κατόχους Διδακτορικού στα Πανεπιστήμια: ΕΚΠΑ, Δημοκρίτειο, Ιόνιο και Πάντειο

6

Read more ...

Στις 12 Ιουλίου ξεκινά το νέο «Εξοικονομώ κατ' Οίκον» – Οι προϋποθέσεις και οι δαπάνες που καλύπτει το πρόγραμμα

5

Read more ...

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς παιδικούς σταθμους και ΚΔΑΠ για τη δράση "Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής 2019-2020"

5

Read more ...

1η Εγκύκλιος για το σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης, ΕΣΠΑ 2021-2027

Α

Read more ...